Hoe pak je dit best aan?
Met dit 3 stappen plan en een uitgewerkte funnel kom je al een heel eind verder.
 
1. Bekijk eerst even wat je al hebt.
Misschien heb je al een website, social media accounts of een freebie.
Breng dit even in kaart.
 
2. Wat is jouw doel?
Wil je een training verkopen? Wil je dat jouw volgers een offerte aanvragen of een gesprek boeken? Wil je templates uit jouw shop verkopen?
Definieer jouw doel.
 
3. Verwerk deze elementen in een funnel.
 
Ik geef graag een voorbeeld.
Als vormgever wil je graag dat toekomstige ouders een geboortepakket (kaartje + suiker) bij jou bestellen.
 
Awareness: Ben je vlot te vinden met jouw geboortepakket? Op Google of op socials? Staat dit duidelijk op jouw site?
 
Acquisition: Toon jouw unieke stijl.
Maak inspirerende content, toon jezelf en jouw werk.
 
Activation: Maak een weggever vb. hoe krijg je het geboortekaartje van jouw dromen? Wat is de goede timing om te starten aan een design met een vormgever? Hoe kies je een stijl?
 
Revenue: Na de weggever zijn de ouders overtuigd van jouw expertise en ze bestellen het geboortepakket bij jou.
Wees transparant in manier van werken en prijszetting.
 
Retention: De ouders zijn heel tevreden.
Kan je nog up-of cross-sells aanbieden? vb. verwerk het geboortekaartje in een leuk kerstkaartje.
 
Referrals: De ouders zijn fan van jou en raden jou aan bij hun vrienden.
Durf een review te vragen. Zorg voor een attentie indien er via hen extra klanten binnenkomen.
 
Vragen over deze stappen?
Stel ze gerust in comments hieronder.
 
 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.