ALGEMENE VOORWAARDEN
Wij zijn: Merkwijs, gevestigd te
Clement Rottiersstraat 40, 9220 Hamme, en ondernemingsnummer 0759885528
Je kan ons bereiken via het
e-mailadres: ‘hello@merkwijs.be’.
DEEL 1 – ALGEMEEN
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt
verstaan onder:
1. Aanbod: alle
aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van ons, ofwel via de website, via
sociale media ofwel via e-mail.
2. Dienst:
de diensten die wij, Merkwijs,
leveren.
3. Dienstverlener:
wij, Merkwijs.
4. Herroepingsrecht: het
recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te
zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev.
WER.
5. Ingangsdatum: de
overeenkomst gaat in op de dag van de inschrijving bij de abonnementen, bij het
betalen van een voorschot, bij ondertekening van de overeenkomst of bij het
aankopen van een product/dienst.
6. Klant: De
ondernemer of consument die een overeenkomst afsluit met ons en hierdoor de
algemene voorwaarden aanvaardt.
7. Overeenkomst: de
overeenkomst aangegaan tussen jij, als Klant, en wij, als Dienstverlener.
8. Producten: de
producten die wij, Merkwijs, verkopen.
9. Schriftelijk: de
schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar
nodig.
10. Website: www.merkwijs.be
11. Algemene voorwaarden:
deze algemene voorwaarden.
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1. In
deze Algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij als
Dienstverlener onze diensten aan jou, de Klant, zullen leveren. Deze
voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes, aanbiedingen, online
programma’s, workshops, trajecten, memberships, overeenkomsten, Diensten en
Producten, en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en
verplichtingen als Klant.
2.2. Deze
Algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden
van jou, de Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is
afgeweken.
2.3.
De laatste versie van deze Algemene voorwaarden zijn steeds van
toepassing.
Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding
3.1. De
Dienstverlener biedt de volgende Diensten/Producten aan:
–
Online coaching calls
–
Livedagen
–
Trajecten (online calls,
livedagen, whatsapp support)
3.2. De
Dienstverlener doet steeds een Aanbod via de Website. De prijzen worden
uitgedrukt in euro. Er wordt BTW aangerekend. De prijzen vermeld in het Aanbod
zijn evenwel exclusief BTW. De prijs bij het afrekenen vermeld zal wel
inclusief BTW zijn.
3.3.
Indien een bepaald deel van het Aanbod een beperkte geldingsduur heeft, zal dit
nadrukkelijk worden vermeld. Het Aanbod geldt evenwel steeds zolang de voorraad
strekt of de dienst beschikbaar is. Een Aanbod wordt als aanvaard beschouwd als
dit kon worden afgeleid, zoals bijvoorbeeld wanneer de Klant ervoor opteert een
traject te starten.
3.4. De
Dienstverlener heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te
passen, alsook het Aanbod zelf. Het Aanbod dat bestond op het moment dat jij,
als Klant het hebt aanvaard, m.a.w. aankoopt, is het geldende Aanbod.
3.5. De
Dienstverlener kan niet aan haar Aanbod worden gehouden indien jij, als Klant,
redelijkerwijs kon begrijpen dat het Aanbod, of een onderdeel daarvan, een
kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een
onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.
3.6. Bij
aanvaarding van het Aanbod voor de levering van een Dienst of Product gaat de
Klant ermee akkoord dat de Overeenkomst direct wordt uitgevoerd en nagekomen.
Voor de Klant ontstaat vanaf dat moment de verplichting tot betaling van de
volledige som. De effectieve uitwerking van het traject zal wel afhangen van de
agenda van de Dienstverlener.
3.7.
Diensten of Producten die via de Website zijn aangekocht, dienen onmiddellijk
en via de Website te worden betaald, tenzij termijnbetalingen mogelijk zijn
voor de betrokken Diensten of Producten.
Artikel 4 – Uitvoering van de Overeenkomst en
verantwoordelijkheden Klant
4.1. Algemeen
4.1.1. De Dienstverlener voert de opdracht naar beste inzicht en vermogen
uit. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het
resultaat dat de Klant beoogde. Het beoogde resultaat is steeds afhankelijk van
de inzet van de Klant, onder meer bestaande uit volledige
informatieverstrekking, deelnemen aan calls, bekijken van modules, maken van
opdrachten en voorbereidingen.
De
Klant dient tenminste over een e-mailadres en over een internetverbinding,
webbrowser en daarvoor geschikte apparatuur te beschikken, om gebruik te maken
van de online trainingen of coaching.
De uitvoering van de Overeenkomst geschiedt na bestelling/akkoord.
De Dienstverlener kan ervoor opteren de uitvoering pas te laten starten na
betaling van het verschuldigde bedrag.
4.1.2. De Dienstverlener kan haar werk maar naar behoren uitoefenen
wanneer de Klant alle gevraagde informatie voor de uitvoering van de opdracht tijdig ter beschikking stelt, zijnde tijdens het
intakegesprek of via een vooraf toegestuurde vragenlijst. De Klant staat dan
ook in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter
beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. De
Dienstverlener zal deze gegevens vertrouwelijk behandelen.
Zo kan bijvoorbeeld gevraagd worden van de Klant om de Dienstverlener
toegang te verlenen tot alle benodigde tools (e-mailmarketing, social media,
Google analytics, Google Mijn Bedrijf, websitebeheer, financiële
gegevens, boekhouding, …).
4.1.3. Wanneer de Klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens
beschikbaar stelt en de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging oploopt,
komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van Klant.
4.1.4. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade, van welke
aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door de Klant
zijn verstrekt.
4.2. Online
cursussen/content
4.2.1. Toegang
tot online trainingen is persoonlijk. Toegang tot de online trainingen of de
inhoud van de trainingen mogen niet gedeeld worden met derden.
4.2.2. Bij
een vermoeden van het delen van toegang tot een online training met derden,
wordt de toegang tot de online training voor onbepaalde tijd geblokkeerd,
zonder dat de Dienstverlener de Klant enige vergoeding of betaling verschuldigd
is.
4.2.3. De
Dienstverlener heeft de online trainingen ontworpen naar aanleiding van haar
ervaring en kennis op vlak van business-dienstverlening. Met de online
trainingen wenst de Dienstverlener de Klant de nodige tools bij te
brengen.
4.2.4. De
aangeboden online trainingen, waarbij online cursusmateriaal wordt geleverd,
worden aangeleverd via de Website of via een online platform.
4.2.5. Na
het einde van een online training, blijft de inhoud – naargelang de keuze van
de Dienstverlener – beschikbaar gedurende de duurtijd van het traject, dan wel
‘levenslang’ (zolang de Dienstverlener, de online training en het online
platform blijven bestaan; indien de Dienstverlener er dan voor kiest de online
training niet langer aan te bieden, zal de Klant hiervan tijdig op de hoogte
worden gebracht).
4.2.6. De
Klant dient zich te onthouden van elk gebruik van (de inhoud van) de online trainingen
dat onrechtmatig is of schadelijk kan zijn voor de Dienstverlener.
Artikel 5 – Vergoeding
5.1. Algemeen
5.1.1.
De prijs is steeds afhankelijk van de gekozen Dienst of het gekozen
Product. De prijzen staan steeds vermeld op de Website van de Dienstverlener.
5.1.2.
De vermelde tarieven zijn exclusief BTW, doch bij afrekening wordt het bedrag
inclusief BTW vermeld. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met
uitzondering van extra Producten/Diensten en eventueel vervoersonkosten. Zulke
extra opties (bv. aankoop fysiek werkboek,…) en eventuele bijkomende kosten
zullen steeds apart worden aangegeven en vallen ten laste van de Klant, bovenop
de oorspronkelijke aanbodprijs.
5.2. Facturatie
en betaling
5.2.1. De
bestelling dient door de Klant na ontvangst van factuur betaald te worden of
indien het Product online wordt aangekocht, onmiddellijk online te worden
betaald (via krediet- of bankkaart), dan wel middels termijnbetalingen. De
concrete termijnen zullen in dat laatste geval duidelijk worden meegedeeld bij
de bestelling. De Dienstverlener kan de uitvoering van de Diensten in elk geval
uitstellen of opschorten voor zover de Klant in gebreke blijft om te betalen.
5.2.2. Bij
niet–betaling of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, zal de
Dienstverlener u een eerste herinnering sturen.
In
het geval dat de uitvoering van de Dienst al startte voordat het verschuldigde
bedrag was voldaan, kan de Dienstverlener vanaf de tweede herinnering al haar
werkzaamheden ten behoeve van de Klant opschorten totdat het bedrag van de
factuur is voldaan.
In
elk geval is over het openstaande factuurbedrag vanaf de tweede herinnering –
zonder voorafgaande ingebrekestelling – een verwijlintrest verschuldigd van 10%
op het factuurbedrag (per jaar) evenals een forfaitaire schadevergoeding ten
belope van 10% met een minimum van 150,00 euro, tenzij een grotere schade door
Merkwijs aangetoond wordt. In geval van gedeeltelijke betaling blijft een
integrale schadevergoeding verschuldigd.
Artikel 6 – Wijzigen of beëindiging
van de overeenkomst en geld-terug-garanties
6.1. Trajecten –
algemeen
Een
aangekocht traject kent een looptijd zoals vermeld bij de aankoop. De duurtijd
is steeds afhankelijk van het gekozen traject/de gekozen Dienst. Deze
informatie wordt in principe steeds beschikbaar gesteld via de Website. De
Overeenkomst kan in principe niet vroegtijdig worden stopgezet. Modaliteiten
voor wanneer de Klant toch wenst te annuleren na sluiten van de Overeenkomst,
worden hieronder beschreven.
6.1.1. Individuele coaching
Een
Overeenkomst voor individuele coaching kan nadat de (eerste) sessie is
vastgelegd, nog maar slechts met terugbetaling van 50% van de totaalprijs
worden geannuleerd. Vanaf er reeds een sessie is uitgevoerd, is het volledige
bedrag verschuldigd.
De
sessies van de individuele coachingstrajecten en de livedag moeten binnen de 6
maanden na bestelling plaatsvinden. Bij gebreke daaraan heeft de Dienstverlener
het recht om de Overeenkomst te ontbinden zonder terugbetaling verschuldigd te
zijn. Het moment van annulering is het moment waarop deze keuze duidelijk aan
de Dienstverlener ter kennis wordt gebracht.
Een
concrete sessie of livedag is slechts kosteloos annuleerbaar tot 7 dagen
voorafgaand aan de afgesproken datum. Tot 48 uur op voorhand is nog 50% van de
totaalprijs verschuldigd. Bij een no show
zonder verwittiging is het volledige bedrag verschuldigd.
6.1.2. Groepstrajecten
Groepstrajecten zijn tot aan de start van het programma slechts
annuleerbaar met terugbetaling van 50% van het totaalbedrag. Zodra het
programma begonnen is, is annuleren niet meer mogelijk: het volledige bedrag
zal verschuldigd zijn.
6.3. Workshops
6.3.1. Workshops zijn slechts
kosteloos annuleerbaar tot 7 dagen voorafgaand aan de afgesproken datum. Tot 48
uur op voorhand is nog 50% van de totaalprijs verschuldigd. Bij een no show zonder verwittiging is het
volledige bedrag verschuldigd.
6.4. Producten
6.4.1.
De verkoop van Producten (bv. templates, online cursussen,…) kan nooit worden
geannuleerd. Er wordt verwezen naar artikel 14 in verband met het
Herroepingsrecht.
6.5. Algemeen
6.5.1.
De Dienstverlener kan maar haar Diensten naar behoren uitoefenen wanneer de
Klant aan zijn contractuele verplichtingen voldoet. De Dienstverlener is
gerechtigd de Overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden
zonder verplichting tot schadevergoeding als de Klant niet, of slechts
gedeeltelijk aan zijn verplichtingen uit de Overeenkomst voldoet. Hieronder
valt uiteraard ook wanbetaling. De Dienstverlener is in dat geval niet
verplicht om verdere verantwoording aan te tonen.
Artikel 7 – Levering
7.1. Diensten
of (digitale) Producten worden geleverd binnen de afgesproken termijn. De
Dienstverlener is niet aansprakelijk voor fouten in het aanleveren van de
leveringsinformatie door de Klant.
7.2.
Coaching gebeurt online of offline, afhankelijk van de
afspraak. Dat geldt ook voor workshops. Online
trajecten vinden plaats online.
7.3. De (groeps)trajecten
lopen op de afgesproken data (niet langer), net zoals de workshops doorgaan op
de afgesproken datum.
Artikel 8 – Betwistingen
8.1.
De Klant is verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde Diensten
of Producten van de Dienstverlener binnen de 7 dagen na de levering via e-mail
kenbaar maken aan de Dienstverlener. Klachten hierna worden niet meer in
rekening genomen.
Indien
van een gebrek van een Product later melding zou worden gemaakt, dan komt de
Klant geen absoluut recht meer toe op herstel, vervanging of
schadeloosstelling.
De
Klant kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de
consumentenombudsdienst van de Federale Overheid, via de volgende link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid
9.1.
Algemeen
9.1.1.
De Dienstverlener zal zich steeds inspannen de Overeenkomst naar beste inzicht,
vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. De
Klant erkent dat de Dienstverlener slechts een inspanningsverplichting heeft en
geen resultaatsverplichting.
9.1.2.
De Dienstverlener heeft het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering
van deze Overeenkomst. De Dienstverlener heeft deze derden met de hoogst
mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen
bereiken.
9.1.3. De
Klant is geheel aansprakelijk voor eventuele materiële schade aan de goederen
van Merkwijs.
9.2. Overmacht
9.2.1.
De Dienstverlener aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid wanneer zij als
gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan haar verplichtingen kan
voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zal de
Dienstverlener alsnog aan onze contractuele verplichtingen trachten te voldoen
vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is. Als blijkt dat een
verderzetting niet meer mogelijk is, zal de Overeenkomst in onderling overleg
herzien of ontbonden worden.
9.2.2.
De Klant is evenmin aansprakelijk wanneer deze niet op een afspraak kan zijn
wegens aangetoonde overmacht. Het gaat om zaken die absoluut buiten de wil om zijn,
zoals stroompanne of ongeval/ziekte.
9.3. Relaties met
derden
9.3.1.
Voor zover de Dienstverlener afhankelijk zou zijn van de medewerking, diensten
en leveringen van derden, kan de Dienstverlener op geen enkele manier
aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het
verbreken ervan.
9.4. Contractuele
tekortkomingen
9.4.1.
Indien bij het uitvoeren van onze Overeenkomst een ernstige tekortkoming aan de
Dienstverlener te wijten zou zijn kan de Klant haar schriftelijk in gebreke
stellen, waarbij er een redelijke termijn wordt gegund om alsnog onze verplichtingen
na te komen. De Dienstverlener kan slechts aansprakelijk gesteld worden voor
een vervangende schadevergoeding die niet hoger kan zijn dan het factuurbedrag.
De Dienstverlener is niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een
aangestelde of derden.
9.4.2.
Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten,
waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens
gederfde omzet of winst (uitgezonderd schade ten gevolge van een opzettelijke
fout of van niet-nagekomen essentiële verbintenissen uit de overeenkomst). In
elk geval is de aansprakelijkheid van de Dienstverlener beperkt tot wat haar
aansprakelijkheidsverzekering dekt.
9.5. Problemen website
9.5.1.
De Dienstverlener kan geen bepaalde uptime van de Website garanderen. De
digitale inhoud kan daardoor eventueel voor korte periodes niet beschikbaar
zijn. De Klant kan hiervoor geen vergoeding vorderen, wanneer dit binnen
redelijke proporties blijft.
De
Dienstverlener stelt alles in het werk om ervoor te zorgen dat de Website en de
online Diensten zo spoedig mogelijk weer beschikbaar zijn. De Dienstverlener
kan evenwel geen enkele garantie bieden.
9.5.2. De
Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van de
Website. De Dienstverlener zal het nodige doen om alle redelijke
beveiligingsmaatregelen in acht te nemen en dit conform de stand ter technieken
die op dit moment beschikbaar zijn.
De
Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade door phishing, farming of andere
vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten.
9.6. Eigen
verantwoordelijkheid klant
9.6.1.
De Dienstverlener begeleidt de Klant en staat hem/haar bij met advies. De
Dienstverlener kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor de beslissingen die
de Klant zelf maakt tijdens het traject i.v.m. zijn/haar zaak.
Artikel 10 – Intellectuele eigendomsrecht
10.1.
Door acceptatie van deze Algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door
de Klant dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails,
downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de website
en online teaching platform, producten eigendom zijn van de
Dienstverlener en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele
eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten,
databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
10.2. De
Dienstverlener verleent aan de Klant een beperkt, persoonlijk, niet exclusief,
niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de
Diensten en Producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en onder de
voorwaarden, zoals in deze Algemene voorwaarden gesteld. Dit enkel
gedurende de duurtijd van de Overeenkomst.
10.3. Het
is de Klant uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en
overige inhoud, opgesteld door de Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen,
openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te
gebruiken of aan derden over te maken.
Het
is de Klant ook verboden om de gegeven licentie over te dragen aan derden. De
Klant mag sluitend de werken downloaden en opslaan en/of printen voor strikt
persoonlijk gebruik.
10.4. Partijen
kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke
overeenkomst.
Artikel 12 – Gegevensverwerking
12.1. Door
het aanvaarden van een Aanbod, verklaart de Klant zich akkoord met de
verwerking van zijn persoonsgegevens conform de privacy policy van de
Dienstverlener. Deze Algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in
combinatie met deze privacy policy, die toegankelijk is op de
Website.
Artikel 13 – Geheimhouding
13.1. Partijen
zullen ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te
nemen.
Dit
houdt in dat zij, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij,
geen van de bedrijfsgeheimen van elkaar in verband met eender welk
bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde,
in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inzake de
prijszetting, marketing, productie, financiering, en strategische ontwikkeling
van de onderneming, lijsten of details inzake Klanten en vroegere of potentiële
Klanten, contractuele voorwaarden, enz…, tenzij:
–
het informatie betreft
die publiek beschikbaar is zonder toedoen noch nalatigheid vanwege
partijen
–
het informatie betreft
die partijen verplicht zijn mee te delen wegens een definitief (waartegen alle
rechtsmiddelen haar uitgeput) rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale
beslissing, of een definitief bevel vanwege een overheidsinstantie,
–
het informatie betreft
die partijen verplicht is mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale
of reglementaire of andere bindende bepaling van overheidswege,
–
partijen informatie
dient mee te delen in het kader van zijn/haar verdediging in een gerechtelijke
procedure of arbitrage.
Deze
geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de Overeenkomst
en erna.
13.2. Partijen
erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze
geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze Overeenkomst geldt als een
ernstige fout.
In
geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire
schadevergoeding verschuldigd zijn van € 1.500,- onverminderd het recht om een
aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade
vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat
dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan
beperken.
13.3. De
Klant erkent dat de Dienstverlener bepaalde info kan delen op haar sociale
media kanalen. De Klant dient uitdrukkelijk te laten weten wanneer hij/zij
wenst dat de Dienstverlener bepaalde informatie niet openbaar maakt.
Artikel 14 – Herroepingsrecht
14.1. Algemeen
14.1.1. De
bepalingen van dit artikel geldt enkel voor deze Klanten die in hun
hoedanigheid van consument een bestelling online zouden plaatsen.
14.2. Uitzonderingen:
14.2.1.
De ontbinding van downloads en andere leveringen van digitale inhoud, niet
geleverd op een materiële drager, is niet mogelijk wanneer de Klant voorafgaand
aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming
van de Overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en hij heeft erkend het
ontbindingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze toestemming.
14.2.2.
Het herroepingsrecht geldt eveneens niet voor volledig uitgevoerde Diensten,
noch voor de uitgevoerde Dienst(fas)en die zijn vervaardigd volgens de
specificaties van de Klant of die duidelijk bestemd zijn voor een specifiek
persoon.
14.2.3.
Het herroepingsrecht zal derhalve enkel gelden voor de Diensten die de
Dienstverlener aanbiedt die niet bestaan uit online materiaal, en waarvoor nog
geen werk is uitgevoerd dat persoonlijk aangepast is aan de individuele Klant.
14.3. Uitoefening van
het herroepingsrecht
14.3.1. Om
het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant de Dienstverlener via een
ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of per e-mail) op
de hoogte stellen van zijn beslissing de Overeenkomst te herroepen. Om de
herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn
uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is
verstreken.
14.3.2. Indien
de Klant de overeenkomst herroept, zal de Dienstverlener alle tot op dat moment
van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan
de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat zij op de hoogte is
gesteld van de beslissing van de Klant om de Overeenkomst te herroepen.
14.3.4. De
Dienstverlener betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de
Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant
uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor
zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 15 – Slotbepalingen
15.1. Niemand kan zijn of haar rechten
en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze Algemene voorwaarden of de
Overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere
partij.
15.2. Wanneer
een bepaling uit deze Algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou
zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze
voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen
partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn
ligt met het doel van de nietige bepaling.
15.3. Deze
Algemene voorwaarden alsook alle overeenkomsten van de Dienstverlener worden
beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of
uitvoering van een contract en m.b.t. de facturen van de Dienstverlener behoort
tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van het arrondissement
Oost-Vlaanderen.
Laatste
update: 30/06/2023