Hoe stel ik een goed aanbod op als fotograaf?
7 vragen die je jouw ideale klant kan stellen.

Vaak zitten we te diep in onze eigen business.
Dat is ook logisch want het is onze dagelijkse bezigheid.

We bouwen een aanbod dat we zelf leuk vinden.
We gebruiken heel vaak onze eigen gedachten en interesse als eigen referentiekader.
Dat is een goede start, maar weet dat jouw klanten vaak heel anders denken.


Een succesvol aanbod is een aanbod dat volledig is afgestemd op jouw ideale klant. Dat aanbod is afgestemd op hun vragen en noden. En vooral op hun pijnpunten.
Het is dus belangrijk om met hen in gesprek te gaan en hen beter te leren kennen.

Het voelt vaak beangstigend om de eerste stap te zetten. Ervaring leert mij dat de grote meerderheid van de mensen open staat om jou verder te helpen.

Deze vragen kan je hen stellen:

  • Wat betekenen goede foto’s voor jou en jouw bedrijf?
  • Waarom beslis je om een professionele fotograaf te boeken ipv het zelf te doen?
  • Indien je het nu zelf probeert, waar loop je tegenaan? Wat loopt vlot?
  • Zou je dit zelf willen leren? Of besteed je dit liever uit?
  • Wat verwacht je van een fotograaf?
  • Hoe ziet een ideale samenwerking met een fotograaf er uit?
  • En waarom?

Indien je al samenwerkte met deze ideale klant, vraag gerust wat hij van de samenwerking met jou vond. En of hij deze feedback even op jouw Google Mijn Bedrijf wil posten.

Er komen vaak onverwachte antwoorden naar boven. En dat is goed, daar kan je zoveel uit leren.

Is jouw aanbod al op maat van jouw ideale klant?
Ging jij al eens het gesprek aan met een ideale klant?

Wat heb je hieruit geleerd?
Reageer hier gerust met jouw bevindingen.

You may also like

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.