Blog

Ik wil meer klanten/omzet halen uit mijn website

Is dit iets wat jij ook vaak denkt?
Ben je hier vaak gefrustreerd door?

Dat snap ik volledig, je hebt bakken tijd en energie gespendeerd aan een leuke website, maar je haalt er te weinig omzet uit.

Verkopen via mijn website?
Maar dat doe ik niet, ik heb namelijk enkel diensten. Dat krijg ik vaak als antwoord.
Wel, ook jij verkoopt via jouw website.
Je wil namelijk dat bezoekers een bepaalde actie uitvoeren (een offerte opvragen, jou contacteren, reacties achterlaten,…). Jouw website is namelijk ook een verkoopskanaal.

Hoe kan je dit oplossen?
Eerst en vooral, breng even jouw cijfers in kaart.
Meten is weten, heel cliché, maar er schuilt veel waarheid in die zin.

Breng even voor jezelf volgende informatie in kaart:
Hoeveel bezoekers heb je maandelijks?
Hoeveel orders ontvang je maandelijks?
Wat is jouw gemiddelde orderwaarde? (aantal orders delen door totale omzet van die maand)

Hoe meet ik mijn bezoekers?

De meest gebruikte tool hiervoor is veruit Google Analytics. Maak een account aan of link jouw Gmail aan een Analytics-profiel. Via deze gratis tool krijg je heel wat informatie:

  • Hoeveel bezoekers heb je?
  • Uit welke regio?
  • Welke pagina’s worden vaak bezocht?
  • Komen bezoekers op jouw site via Google of social media?
  • etc.

De schat aan informatie is heel groot.

Als je te weinig bezoekers haalt, dan moet je zorgen voor meer zichtbaarheid.
Ben je te vinden via Google? Heb je social media profielen? Post je regelmatig iets? Zet je jezelf in de kijker?

Als je voldoende bezoekers hebt, maar te weinig kopers, dan is het tijd om jouw site te optimaliseren.
Bekijk jouw site kritisch. Werkt jouw site vlot? Kan jouw klant gemakkelijk zijn/haar weg vinden?
Vraag gerust feedback aan klanten/prospects.

Als je voldoende bezoekers en klanten hebt, maar jouw omzet ligt nog steeds te laag. Dan kan je best even jouw aanbod en prijsstrategie even herbekijken. Hoeveel waarde geef ik mijn klanten? En betalen ze daar ook voor? Kunnen tevreden klanten gemakkelijk doorstromen naar een ander product/dienst?

Je ziet, er zijn heel wat redenen waardoor je te weinig verkoopt.
Onderzoek eerst in welke fase het precies fout gaat, dan zal je het des te sneller kunnen oplossen.

Heb je hierbij hulp nodig?
Stuur mij een bericht en ik help je verder.

You may also like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *