Skip to main content

Ik betaal voor dubbel werk.

Klinkt gek hé?
Als ondernemer is onze tijd schaars, toch doen we vaak dubbel werk.
En daar betaal ik dan ook nog eens voor.

Als kersverse ondernemer in hoofdberoep (jippie) wil ik inzetten op eenvoud en efficiëntie.
Ik start dus bij een grondige analyse van mijn manier van werken en de bijhorende optimalisatie van mijn processen en systemen.

Niet direct de leukste taken, maar wel superbelangrijk om te groeien.

Boekhouding is hier een mooi voorbeeld van.
Ik hou alles bij in een overzichtelijke Excel en hou mijn facturen bij in een tool.
Mijn boekhouder doet net hetzelfde, maar in haar tool.

En wat blijkt, na rondvraag in mijn eigen netwerk, doen heel wat ondernemers net hetzelfde.

Toch absurd als je er over nadenkt:

  • Mijn boekhoud uren kan ik niet factureren dus die wil ik zo laag mogelijk houden (en eerlijk, ik doe dit niet graag);
  • Ik betaal mijn boekhouder om dit werk nog eens te doen.

Voldoende info om te optimaliseren, dus startte ik mijn zoektocht naar dé ideale boekhoudtool voor de ondernemer.

Ik kreeg heel wat tips ivm boekhoudtools en ik heb die herleid naar 3 tools:

  • Odoo,
  • Accountable
  • Yuki.

Deze tools test ik even uit.
Mijn bevindingen hierover deel ik graag later met jou.

Doe jij aan dubbel werk?
Wat kan jij vereenvoudigen?

Leave a Reply

× Hoe kan ik je helpen?